.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشكيل كميته ويژه براي اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد

دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تشكيل كميته اي ويژه نسبت به بررسي مجدد و اصلاح مواد 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد اقدام خواهد كرد.

به گزارش فارس، در پي ابلاغ نظر قطعي مقام معظم رهبري به رئيس هئيت موسس دانشگاه آزاد و رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر ابطال وقف اموال دانشگاه آزاد، شوراي عالي انقلاب فرهنگي نيز اين موضوع را در پيش از دستور جلسه امشب خود مورد بررسي قرار داد.

بر همين اساس مقرر شد كه دبيرخانه شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تشكيل كميته اي ويژه مواد 5 و 10 اساسنامه دانشگاه آزاد را كه از طرف مقام معظم رهبري بر بررسي مجدد و اصلاح آنها تاكيد شده است، مورد بررسي قرار داده و نتايج را براي تصويب نهايي به صحن علني شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه كند.

همچنين رئيس و اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه امشب خود از حسن تدبير مقام معظم رهبري و بررسي دقيق و فني موضوع توسط رئيس قوه قضائيه تقدير و تشكر ويژه كردند.

بر اساس اين گزارش، دو هيئت فقهي و حقوقي كه از سوي رهبرمعظم انقلاب براي بررسي عميق و همه جانبه موضوع وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي تعيين شده بودند، نظر نهايي خود را مبني بر مغايرت فقهي و حقوقي وقف اين دانشگاه به محضر معظم‌له تسليم كردند و حضرت آيت‌الله خامنه اي نتيجه اين بررسي دقيق و مستند فقهي و حقوقي را به عنوان نظر قطعي و نهايي درباره وقف اموال دانشگاه مزبور به آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس هيئت موسس دانشگاه آزاد اسلامي و آقاي احمدي نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ فرمودند.

متن نامه رهبرمعظم انقلاب كه از سوي دفتر ايشان براي آقايان هاشمي رفسنجاني و احمدي نژاد ارسال شده به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
در پي مأموريت به دو هيئت فقهي و حقوقي براي بررسي عميق و همه جانبه درباره وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامي، مجموعه بحث ها و تدقيق در ادله مختلف به اين نتيجه قطعي منتهي شد كه وقف مزبور داراي اشكالات اساسي فقهي و حقوقي است از جمله، هم به لحاظ مشروعيت وقف مذكور و هم از جهت صلاحيت هيئت محترم موسس در انشاء اين وقف. همچنان كه مشكل اساسي تحقق قبول مقام ذي‌صلاح نيز مطرح است، بنابراين وقف مزبور از لحاظ فقهي و حقوقي صحيح نيست.
ضمناً با توجه به ماهيت غيرخصوصي و غيردولتي دانشگاه آزاد اسلامي، لازم است بندهاي 5 و 10 مصوبه جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مورد اساسنامه آن دانشگاه مورد بررسي مجدد قرار گرفته و اصلاح شود.
مراتب به جناب آقاي هاشمي رفسنجاني رياست محترم هيئت موسس و جناب آقاي احمدي نژاد رياست محترم شوراي عالي انقلاب فرهنگي ابلاغ شود.

سيدعلي خامنه‌اي
18/7/89

به گزارش خبرگزاري فارس، بندهاي 5 و 10 اساسنامه جديد دانشگاه آزاد كه بايد مورد بررسي مجدد شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار بگيرد، به شرح ذيل است:

ماده5 ـ دانشگاه مؤسسه‌اي است عمومي و غيردولتي و اموال آن بعنوان اموال عمومي محسوب مي‌شود. هيچ يك از اعضاي هيأت مؤسس، هيأت امناء ، مديران و ديگر اركان و مسئولين دانشگاه هيچ گونه حق مالكيت و حق انتفاع شخصي از اموال مزبور را ندارند و اموال و منافع مزبور منحصراً با رعايت مفاد اين اساسنامه و مقررات حاكم و با رعايت مصلحت دانشگاه، صرف هزينه‌ها و پيشرفت و توسعة فعاليت‌هاي دانشگاه خواهد شد.

ماده10ـ اعضاء هيئت امناء عبارتند از:
1ـ پنج نفر از اعضاء هيئت علمي تمام وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشياري و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي.
2ـ چهار نفر از اعضاي هيئت مؤسس كه حتماً يك نفر از آنها روحاني باشد.
3ـ وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها.
4ـ رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها يا معاون وي.
5 ـ رئيس دانشگاه (دبير هيئت امناء).
تبصره1ـ مدت عضويت هيئت امناء چهار سال بوده و در اولين جلسه از بين اعضاء يك نفر به رياست هيئت انتخاب مي‌شود.
تبصره2ـ در صورت استعفاء هر يك از اعضاء هيئت امناء يا فوت يا بركناري يا ناتواني و يا هر علت ديگر، جايگزين او طبق مقررات اين اساسنامه و براي باقيمانده مدت دوره انتخاب خواهد شد.
تبصره3ـ احكام اعضاء هيئت امناء با امضاء رئيس هيأت مؤسس صادر خواهد شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.